5 dagar senare

Igår kom jag hem från Dalarna! Skönt o vara hemma men skulle vilja stanna längre :)
Kan berätta lite kort om dagarna som varit
I onsdags när vi kom upp så käkade vi lite spagethi o köttfärssås sen tog vi det lugnt hela kvällen, mer minns jag inte
Torsdag: Vaknade upp vi kvart över 10, åkte o handlade, grillade korv till lunch, hade vattenkrig med småtjejerna (som egentligen inte är så små längre) men det var kul, hamnade med kläderna på i polen o fortsatte o busa vidare med Isabella. Sen blev det att torka mig torr o byta kläder, sen blev det Grillspett till middag, shit va mätt man blev, åt nog lite för mycket, men Carin och Tom gjorde ett jävligt bra jobb! Det tackar vi för. Efter den sena middagen så tog vi det lugnt, spelade lite kort o bara chillade.
Fredag: Sov ut till klockan 13 ungefär, åt lunch, åkte o handla med Tina o Sarah, sen efter några timmar så blev det middag som bestog av Kyckling med Mango chutney och ris, galetott, åt för mycket igen, har lite svårt för kyckling eftersom jag inte är ett så stort fan av det, men Annika o Johan gjorde ett suveränt jobb där! Efter middagen så spelade vi kubb o lite kort sen var det dags för efterrätten som blev Brownie med kokos på toppen och jorgubbar, sen blev det filmtittande, kommer inte ihåg vad filmen hette, men riktigt dålig var den! Jag och Sarah somnade väl vid 4 på morgonen..
Lördag: Vaknade vid halv 10 av att klockan ringde, Gick upp och sen var det dags att bära bänkar, klädde midsommarstången, fixade blommor, åt lunch rester från igår, lika gott. Åkte o handlade som varje dag haha! Sen fick jag i uppdrag av att servera kaffe med Carin o hjälpa till i ett partytält där vi hade kaffe, festis och kakor/bullar, det var kul, gjorde det för två år sen också, men i år var det sjukt mycket folk! Jag hade en vit klänning och jag serverade kaffe, tror ni jag spiller? Ja självklart fast inte så mycket, typiskt mig. Efter Allting var slut på den fronten så firade hela gänget jag åkte upp med midsommar, som ni förstår så firade vi inte midsommar på Fedagen utan på Lördagen. Nåja sen var det dags för middag, det blev Fläskkare med potatis, super gott! Efter alla smällt ner maten var det dags för efterrätten som bestog av annanaspaj som Victor gjort, ÅH va gott det var, tog två bitar med massor av glass, gissa om jag blev mätt? Mådde typ illa efter, men det hindrade mig inte att spela brännboll med några från byn, vi var väl ett 30 tal, sjukt kul. Fast ett minus var att det var mygg och knott, så folk gav upp fast iofs så förstår jag dom. Efter någon timme var det slut och vi gick hem igen. Sen efter några timmars chill så gick vi nog alla o la oss, somnade vid 1, efter ett tag när man äntligen somnat så vaknar man av att Sarahs telefon ringer, gud så jobbigt.. Det var hennes killkompisar som ville ses, vi sa nje eftersom vi nyss somnat o hade inte direkt stor lust och träffa dom. Efter telefonen slutat ringa (dom ringde ett par gånger) så somnade vi till slut, vaknar igen klockan 3 av att det blir iskallt.. Så tittar jag mot dörren så ser jag att Sarah står där och skäller ut Victor och Jonas, dom hade tagit taxi till os därifråpn dom var för att dom ville ses, det blev ett jävla tjaffs, men jag skulle blivit jävligt sur om någon hade kommit hem till mig när jag sov och ville in och ha ''efterfest''. Somnade igen vid 4 kanske.
Söndag: Vaknar vid halv 10 av att dörren knackar på, det var Carin som väckte mig o Sarah för att det var dags att gå upp eftersom vi skulle åka hem om en och en halvtimme, jag var helt död och hade inte alls lust att gå upp, men gjorde iordning frukost och blev lite piggare. Sen var det dags att packa det absolut sista. Sen kollade vinär Poppy begravdes, det är Tinas gamla hund.. Sen kom Toms jobbarkompis o hämtade upp mig o Sarah efetrsom Carin och Tom skulle vara kvar tills Tisdag..  Vi stannade tioll vid en OKQ8 för att köpa glass, sen var vi väl hemma runt 3.
I onsdags när vi kom upp så käkade vi lite spagetthi o köttfärssås sen tog vi det lugnt hela kvällen, mer minns jag inte
Torsdag: Vaknade upp vi kvart över 10, åkte o handlade, grillade korv till lunch, hade vattenkrig med småtjejerna (som egentligen inte är så små längre) men det var kul, hamnade med kläderna på i poolen o fortsatte o busa vidare med Isabella. Sen blev det att torka mig torr o byta kläder, sen blev det Grillspett till middag, shit va mätt man blev, åt nog lite för mycket, men Carin och Tom gjorde ett jävligt bra jobb! Det tackar vi för. Efter den sena middagen så tog vi det lugnt, spelade lite kort o bara chillade.
Fredag: Sov ut till klockan 13 ungefär, åt lunch, åkte o handla med Tina o Sarah, sen efter några timmar så blev det middag som bestog av Kyckling med Mango chutney och ris, galet gott, åt för mycket igen, har lite svårt för kyckling eftersom jag inte är ett så stort fan av det, men Annika o Johan gjorde ett suveränt jobb där! Efter middagen så spelade vi kubb o lite kort sen var det dags för efterrätten som blev Brownie med kokos på toppen och jorgubbar, sen blev det film tittande, kommer inte ihåg vad filmen hette, men riktigt dålig var den! Jag och Sarah somnade väl vid 4 på morgonen..
Lördag: Vaknade vid halv 10 av att klockan ringde, Gick upp och sen var det dags att bära bänkar, klädde midsommarstången, fixade blommor, åt lunch som blev rester från igår, lika gott. Åkte o handlade som varje dag haha! Sen fick jag i uppdrag av att servera kaffe med Carin o hjälpa till i ett partytält där vi hade kaffe, festis och kakor/bullar, det var kul, gjorde det för två år sen också, men i år var det sjukt mycket folk! Jag hade en vit klänning och jag serverade kaffe, tror ni jag spiller? Ja självklart fast inte så mycket, typiskt mig. Efter Allting var slut på den fronten så firade hela gänget, som ni förstår så firade vi inte midsommar på Fedagen utan på Lördagen.
Nåja sen var det dags för middag, det blev Fläskkare med potatis, som Kicki och Urban gjort super gott! Efter alla smällt ner maten var det dags för efterrätten som bestog av annanaspaj som Victor gjort. ÅH va gott det var, tog två bitar med massor av glass, gissa om jag blev mätt? Efter folket smält ner maten så blev det traditionsdopp nere i älven, det var 13 grader, jag stod över..
Sen spelade vi brännboll med några från byn, vi var väl ett 30 tal, sjukt kul. Fast ett minus var att det var mygg och knott, så folk gav upp, fast iofs så förstår jag dom. Efter någon timme var det slut och vi gick hem igen. Sen efter några timmars chill så gick vi nog alla o la oss, somnade vid 1, efter ett tag när man äntligen somnat så vaknar man av att Sarahs telefon ringer, gud så jobbigt.. Det var hennes killkompisar som ville ses, vi sa nej eftersom vi nyss somnat o hade inte direkt stor lust och träffa dom. Efter telefonen slutat ringa (dom ringde ett par gånger) så somnade vi till slut, vaknar igen klockan 3 av att det blir iskallt.. Så tittar jag mot dörren så ser jag att Sarah står där och skäller ut Victor och Jonas, dom hade tagit taxi till oss därifrån dom var för att dom ville ses, det blev ett jävla tjaffs, men jag skulle blivit jävligt sur om någon hade kommit hem till mig när jag sov och ville in och ha ''efterfest''. Somnade igen vid 4 kanske.
Söndag: Vaknar vid halv 10 av att dörren knackar på, det var Carin som väckte mig o Sarah för att det var dags att gå upp eftersom vi skulle åka hem om en och en halvtimme, jag var helt död och hade inte alls lust att gå upp, men gjorde iordning frukost och blev lite piggare. Sen var det dags att packa det absolut sista. Sen kollade vi när Poppy begravdes, det är Tinas gamla hund.. Sen kom Toms jobbarkompis o hämtade upp mig o Sarah efetrsom Carin och Tom skulle vara kvar tills Tisdag..  Vi stannade till vid en OKQ8 för att köpa glass, sen var vi väl hemma runt 3.
Några bilder jag hade att bjuda på, glömde den riktiga kameran hemma så det fick duga med några mobilbilder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0